czwartek, 16 kwietnia 2020

WPROWADZENIE LITERY „C”

WPROWADZENIE LITERY „C”
Temat: W Poznajemy literę u na przykładzie wyrazu „cyrk”
Cele ogólne:
– zapoznanie dzieci z literą c
– aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości
Cele operacyjne:
Dziecko:

– posługuje się wyrazami zaczynającymi na literę c
– rozpoznaje kształty litery c
– dzieli nazwy obrazków na sylaby
– projektuje dowolnym sposobem szablon litery c
-wykonuje polecenia zgodnie z instrukcją
Metody:
  • słowna,
  • czynna,
  • oglądowa,
  • aktywizująca

Środki dydaktyczne: szablony liter, obrazki, karty pracy, kartoniki, guziki, druciki kreatywne, kredki, kartki, kleje , nożyczki
Przebieg
1.Powitanie dzieci 
„wszyscy są witam was,
zapraszamy bo już czas,
jestem ja , jesteś ty,
raz , dwa, trzy”.
  1. Zgaduj zgadula:
Wykładamy obrazki rozpoczynające się na głoskę „c”, dziecko nazywa obrazki , następnie dzieli na sylaby wyrazy.
Po tej czynności pytamy dziecko , jaką głoskę słyszały na początku wyrazu.
Przykłady:
  • Cytryna
  • Cyrk
  • Celina
  • Cukierki
  • Cebula
  • Calineczka
  • Cylinder
  1. Zadania na wyrazie podstawowym „cyrk”
  • Dzieci dzielą wyraz cyrk na sylaby – rodzic oznacza 1 białym kartonikiem 1 sylabę.
  • Dzielą wyraz na głoski- rodzic oznacza 4 białymi kartonikami 4 głoski.
  • Dzieci z rozsypanych liter próbują ułożyć wyraz „cyrk” i dane głoski oznaczyć kolorami :
Samogłoska- czerwony kartonik.
Spółgłoska – niebieski kartonik.
  1. Poznanie litery „c” dużej i małej
Model litery na tablicy: C  c
  1. Układanie litery „c” z drucików kreatywnych, guzików, koralików na tacce
  2. Wyszukiwanie wyrazów z literą „c” na środku wyrazu i na końcu – na podstawie przygotowanych obrazków 
Litera C w środku 
kocyk, nożyce, słońce, karoca, kolce,
Litera C na końcu
palec, kolec, piec, koc, malec, noc, materac, pajac, latawiec
  1. Wspólne rozwiązywanie kart pracy 



  2. Miłej zabawy ! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz