piątek, 3 kwietnia 2020

Stosunki przestrzenne - zabawy


Chłopiec i dziewczynka z plecakami idą do szkoły trzymając się za ręce.

Temat: Zabawy z przestrzenią – utrwalanie stosunków przestrzennych


Cele szczegółowe:
  • kształtowanie świadomości własnego ciała
  • różnicowania prawej i lewej strony ciała
  • prawidłowe określanie położenia przedmiotów
Dziecko potrafi:
  • rozróżnić prawą i lewą stronę swojego ciała
  • nazwać i wskazać części ciała
  • prawidłowo nazywać położenie przedmiotów
Metody:
  • instruktaż
  • praktycznego działania
  • słowna
Pomoce dydaktyczne:
  • nagrania muzyki
  • piosenki na płycie CD
  • odtwarzacz CD
  • karty pracy

Przebieg zajęć

1. Określenie prawej, lewej strony ciała.
Prosimy dziecko o podniesienie prawej, lewej ręki, prawej, lewej nogi. Następnie prosimy o wskazanie: głowy, brzucha, pleców. Dzieci i rodzice stają naprzeciwko siebie. Ich zadaniem jest wskazać nawzajem: głowa, ręce, brzuch, nogi, plecy.
2. Taniec do piosenki Woogie Boogie.
Dzieci tańczą piosenkę, prawidłowo wykonując ją.
3. Ćwiczenia wyrabiające szybką orientację w przestrzeni.
Dzieco będzie wykonywało polecenia rodzica: np. usiądź na krześle, stań obok krzesła, stań za krzesłem itp.
4. Utrwalenie stron ciała.
Dzieci mają za zadanie odrysować swoje dłonie na kartce papieru. Prawidłowo wykonują zadanie.
5. Ćwiczenia w stosowaniu określeń dotyczących stosunków przestrzennych.
Dzieci dostają karty pracy. Ich zadaniem jest określić położenie przedmiotów zgodnie z instrukcją. Utrwalenie pojęć: nad, obok, na, przed.
6. Podsumowanie – Zabawa ruchowa do piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty”.
Karty pracy określ położenie przedmiotów:)




Miłej zabawy !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz