Spróbujcie rozwiązać zagadkę:
Ma skorupkę, tak jak orzech,
ale bardzo, bardzo cienką,
na śniadanie zjeść je możesz,
raz na twardo, raz na miękko.
/jajko
- Podzielcie wyraz jajko na sylaby.
- Co słychać na początku w wyrazie jajko?
- Podajcie inne wyrazy, w których pierwszą głoską jest j.
Pokaz litery „J, j” drukowanej i pisanej, małej i wielkiej.
Omówienie kształtu litery, różnic i podobieństw.
- Z czym wam się kojarzy litera j, J? Do czego jest ona podobna?
- Rodzice, omówcie z dziećmi kształt i kierunek kreślenia litery „j” pisanej małej i wielkiej.
Pamiętajcie - podczas kreślenia litery j, J nie odrywamy ołówka od kartki!
- Spróbujcie kreślić literę j, J po podanym śladzie, następnie kreślcie palcem w powietrzu, napiszcie literę j, J na swoim kolanie, na dywanie, a także na plecach rodziców.
Postarajcie się wykonać następującą kartę pracy:
Serdecznie dziękujemy za przesłane zdjęcia. Miło nam widzieć Lenkę i Matiego, którzy dołączyli do wykonywania działań w domu. Brawo!
Pozdrawiamy i tęsknimy!
Lenka przygotowała doświadczenie z wodą:
Zabawa z wodą . Jak wirusy boją się mydła:
1. Nalej wody do miski lub głębokiego talerza.
2. Wsyp trochę mielonego pieprzu.
3. Poproś dziecko o zanurzenie w tej mieszaninie palca. Czy pieprz (nasz „wirus”) przyczepia się do palca?
4. Poproś dziecko, by zanurzyło palec w miseczce z mydłem i ponownie włożyło palec do mieszanki wody z pieprzem
5. Obserwujcie razem jak „wirus” (ziarenka pieprzu) ucieka przed mydłem!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz