poniedziałek, 6 kwietnia 2020

J jak jajko!

Spróbujcie rozwiązać zagadkę:

Ma skorupkę, tak jak orzech,
ale bardzo, bardzo cienką,
na śniadanie zjeść je możesz,
raz na twardo, raz na miękko.
/jajko





Praca z literą „J, j”

  • Podzielcie wyraz jajko na sylaby.
  • Co słychać na początku w wyrazie jajko?
  • Podajcie inne wyrazy, w których pierwszą głoską jest j.


Pokaz litery „J, j” drukowanej i pisanej, małej i wielkiej.


Omówienie kształtu litery, różnic i podobieństw.
  • Z czym wam się kojarzy litera j, J? Do czego jest ona podobna?
  • Rodzice, omówcie z dziećmi kształt i kierunek kreślenia litery „j” pisanej małej i wielkiej. 


Pamiętajcie - podczas kreślenia litery j, J nie odrywamy ołówka od kartki!


  • Spróbujcie kreślić literę j, J po podanym śladzie, następnie kreślcie palcem w powietrzu, napiszcie literę j, J na swoim kolanie, na dywanie, a także na plecach rodziców.

Postarajcie się wykonać następującą kartę pracy:




Serdecznie dziękujemy za przesłane zdjęcia. Miło nam widzieć Lenkę i Matiego, którzy dołączyli do wykonywania działań w domu. Brawo!

Pozdrawiamy i tęsknimy!

Lenka przygotowała doświadczenie z wodą:


Zabawa z wodą . Jak wirusy boją się mydła:

1. Nalej wody do miski lub głębokiego talerza.
2. Wsyp trochę mielonego pieprzu.
3. Poproś dziecko o zanurzenie w tej mieszaninie palca. Czy pieprz (nasz „wirus”) przyczepia się do palca?
4. Poproś dziecko, by zanurzyło palec w miseczce z mydłem i ponownie włożyło palec do mieszanki wody z pieprzem
5. Obserwujcie razem jak „wirus” (ziarenka pieprzu) ucieka przed mydłem!






Mateusz:








Henio:




Nikoś:



Bryan:




Serdecznie dziękujemy rodzicom za zaangażowanie we wspólną pracę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz