Witajcie!
Dziś zapraszam Was w świat matematyki . Zanim zaczniecie ćwiczyć samodzielnie w domu z wykorzystaniem poniższych wskazówek obejrzyjcie matematyczny filmik edukacyjny
Następnie zapraszam Was do zabaw w domu z rodzicami. Możecie wykonać samodzielnie pomoce do ćwiczeń. Na karteczkach narysować 10 różnych pisanek z wzorami takimi jak podane w wierszu oraz napisać cyfry, które będa Wam potrzebne do liczenia.
1. Przywitanie: zabawa integracyjna „Pięć paluszków”
https://www.youtube.com/watch?v=I-7_UdxhVRI
https://www.youtube.com/watch?v=I-7_UdxhVRI
2.„W poszukiwaniu pisanek” - POSŁUCHAJCIE WIERSZA O PISANKACH I POLICZCIE JE
3. „Pisanki” - wiersz S. Aleksandrzaka, w trakcie którego przypina pisanki, ilustrujące wiersz:
„Pisanki”
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka zielone
Trzecia - drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta – gwiazdki świecące
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta – ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I dziesiąta – największa - piękna, przystrojona w kolory tęczy
Dumne są z nich dzieci wszystkie.
- Omówienie treści wiersza - opisywanie wyglądu pisanek.
- Przeliczanie pisanek, dopasowywanie liczebnika porządkowego do odpowiedniej pisanki.
- Zabawy matematyczna „Jajka malowane” - segregowanie pisanek według wzorów, przeliczanie i porównywanie liczby elementów w zbiorach, przyporządkowanie odpowiedniej cyfry.
- Zabawa z kostką. Rzucamy 2 kostkami. Utrwalenie znaku + ; - ;< Przeliczanie ile jest razem wyrzuconych oczek na dwóch kostkach
- „W poszukiwaniu pisanek” – POLICZCIE PISANKI W ZACZAROWANYM KOSZYKU
- Zabawa matematyczna „Pisanki” - Liczenie i ustalanie, ile jest razem – np.
- układamy 6. pisanek (dobieranie właściwej cyfry) i dokładamy jeszcze 4.pisanki ( dobranie cyfry przez dzieci) Ile jest razem?
- Układanie działania: 6 + 4 = 10
- Układanie działania: 6 + 4 = 10
4. Rozwiązywanie zagadek - dzieci rozwiązują zagadki o tematyce świąt Wielkanocnych:
Jajko białe, żółte, malowane na Wielkanoc do koszyka szykowane. (pisanka)
Nie miauczą, lecz kwitną, białe albo szare.
Znajdziesz je na wierzbie, gdy się kończy marzec. (bazie)
Upleciony ze słomy, z wikliny, chętnie nosi owoce, jarzyny.
Do kościoła z nim idziemy i białą serwetką okryjemy. (koszyk)
Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy kota zobaczą. (kurczątka)
Ma duże uszy, po łące kica. Boi się wilka, boi się lisa. (zając)
Przeważnie jestem biały i na stole leżę.
Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze. (obrus)
Ten prawdziwy na śniadanie wychodzi na łąkę,
ten cukrowy raz do roku ozdabia święconkę. (baranek)
Tańczy się go żwawo, parami lub w kole,
inny - słodki leży na świątecznym stole. (mazurek)
5. Zakończenie:
- „Jajeczko Ci powie”: Na sylwecie jajeczka dziecko i rodzic mają za zadanie narysować na nich uśmiechniętą lub zmartwioną buzię. W ten sposób oceniają zajęcia, mówią, co im się podobało, co ich rozbawiło, a co sprawiło trudność
Pomoce do zajęć:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz