środa, 29 kwietnia 2020

Mierzymy ilości płynu

Witajcie!

Dziś zapraszam Was w świat zabaw i eksperymentów matematycznych 



„Czy wody w butelce jest tyle samo?” – zabawa w eksperymentowanie

Badacze biją na alarm. Woda w butelkach może powodować zaburzenia hormonalne i astmę!

CEL:  wdrażanie dzieci do uważnej obserwacji i wyciągania wniosków dotyczących zauważonych zmian
Przygotowujemy jednakowej wielkości plastikowe butelki z zakrętką, napełniamy je wodą ok. 1/3 butelki
1) dzieci ustawiamy  aby mogły swobodnie obserwować zmiany i eksperymentować 
2) do każdej butelki dolewamy zabarwionej wody np. atramentem, farbą itp.
3) sprawdzamy czy w każdej butelce jest tyle samo wody
4) dziecko otrzymuje zakręcona butelkę  i samodzielnie obserwuje zachowanie się wody w butelce przy zmianie położenia: przechylamy, kładziemy poziomo, odwracamy
5) za każdym razem dziecko opowiada o swoich spostrzeżeniach: czy wody w butelce jest tyle samo?

Odlewanie i dolewanie wody?” – zabawa w eksperymentowanie
Wody, Wlać, Dzbanek, Odlewania, Ciecz
CEL: obserwowanie zmian towarzyszących przelewaniu wody, mierzenie ilości wody miarką
Przygotowujemy 5 butelek tej samej wielkości po tyle samo wody, lejek, dzbanek z wodą, miarkę np. pudełko po jogurcie
1) sprawdzamy czy wody jest tyle samo we wszystkich butelkach
2) wodę z  pierwszej butelki wlewamy do pojemnika po jogurcie, mierzymy ile pojemników wody mieści się w tej butelce
3) do drugiej  butelki dolewamy 1 pojemnik po jogurcie, sprawdzamy czy jest tyle samo? (zaznaczamy flamastrem poziom wody)
4) do trzeciej wlewamy 2 pojemniki po jogurcie, sprawdzamy czy jest tyle samo? 
5) następnie odlewamy 2 pojemniki po jogurcie i sprawdzamy czy coś się zmieniło?
6) wodę z czwartej butelki wlewamy do piątej (już z wodą) i sprawdzamy czy się zmieści?

„Zbieramy krople deszczu” – zabawa w eksperymentowanie

Deszcz, Krople Deszczu, Zbliżenie, Przyroda

CEL: zapoznanie dzieci z umowami dotyczącymi mierzenia płynów

Przygotowujemy 3 pojemniki z wodą , szklankę, lejek , dodatkowe pojemniki zaznaczona miarką 0,5L,1L,2L, 

1. z pierwszego pojemnika przelewamy do szklanki i wlewamy do pojemnika z zaznaczoną miarką 0,5L
2. z drugiego pojemnika przelewamy szklanką  do pojemnika z zaznaczoną miarką 1L
3. z trzeciego podobnie j. w 2 L
Dzieci dzielą się swoimi spostrzeżeniami.

„W jakich butelkach są sprzedawane napoje?” – zabawa słowno – logiczna

CEL:  zapoznanie dzieci z umowami dotyczącymi mierzenia płynów
Przygotowujemy różne pojemniki po napojach, pojemniki z miarką z poprzedniej zabawy
1. wspólnie sprawdzamy ile mieści się w pojemnikach  np. po soku, coli, mleku, „Kubusiu” itp.
2. wyjaśniamy  dzieciom , że istnieje umowne liczenie płynów

Poniżej obejrzyjcie jak radzą sobie dzieci z innego przedszkola z takimi zadaniami.
https://www.youtube.com/watch?v=A62mYY5G3PA



Poniżej zamieszczam dla Was dodatkowo karty pracy do utrwalenia pojęć więcej, mniej tyle samo . Postarajcie się razem z rodzicami wykonać działania






Miłej zabawy !

Źródło: https://pixabay.com/pl/vectors/wody https://dzielnicastylu.pl/badacze https://pixabay.com/pl/photos/deszcz http://kolorowy-swiatdzieci.blogspot.com/ http://www.zamiastkserowki.edu.pl/ https://chomikuj.pl/jot_em18/Przedszkole

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz