Cel:
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania liczb naturalnych w zakresie 1 – 8, znaków +, -, i ich poprawnego odczytywania oraz praktycznego zastosowania,
- rozbudzanie zainteresowania matematycznymi znakami graficznymi;
Metody : słowna, czynna – zadań stawianych dziecku do wykonania
Dziecko:
– poznaje własne możliwości poprzez aktywny udział w zajęciu,
– zna cyfry , potrafi je umiejętnie i praktycznie zastosować;
– rozpoznaje kształt cyfr
– kojarzy liczbę elementów z jej odpowiednikiem cyfrowym;
– przestrzega uzgodnionych umów;
– potrafi rozpoznać cyfry pisane i drukowane
– liczy na miarę swoich możliwości;
– umiejętnie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie mu dostępnym;
– zna obrzędy i zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi,
– potrafi określić miejsce danej liczby na osi liczbowej,
Przebieg:
- Rozwiązanie zagadki o wiośnie.
W marcu się zaczyna, gdy się
kończy zima .Przyjdzie
z wiatru
ciepłym wiewem,
z pięknem
kwiatów, z ptaków
śpiewem.
(wiosna)
Zobaczysz je wiosną, gdy na wierzbach rosną. Srebrne futra mają.
Jak się nazywają?
(bazie)
Powrócił do nas z dalekiej strony,
ma długie nogi i dziób czerwony.
Dzieci się śmiały, gdy go witały,
żabki płakały przez dzionek cały.
(bocian)
Co ona przekopie, to one wygładzą. W domowym ogródku bardzo się
przydadzą.
(grabie)
Co buduje każdy ptak, by chować
pisklęta, a tylko kukułka,
o tym nie pamięta?
(gniazdo)
Są żółte jak kaczuszki. Myślicie, że mają nóżki. Nie wcześnie, chłodną
wiosną na mokrej łące rosną.
(kaczeńce)
Biała i twarda po rzece pływa.
Wrona ci powie, jak się nazywa.
(kra)
Kolorowe i pachnące, czy
w ogrodzie, czy na łące, zawsze
chętnie je zbieramy na bukiecik
dla swej mamy.
(kwiaty)
Wysyłają ją do nieba,
po kawałek chleba. ...
(biedronka)
po kawałek chleba. ...
(biedronka)
Znacie takiego konika,
który zawsze w trawie cyka? ...
(konik polny)
Tu cytrynek, tam paź królowej,
wszędzie piękne, kolorowe.
Lekko unoszą się nad łąką,
gdy tylko zaświeci słonko. ...
(motyle)
wszędzie piękne, kolorowe.
Lekko unoszą się nad łąką,
gdy tylko zaświeci słonko. ...
(motyle)
3. Zabawa matematyczna „ Przygoda Zajączka Szaraczka”
Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Kto je zliczy? . Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było pisanką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo - taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.
4. Rozmowa kierowana
- Kto opowie co dalej się wydarzyło?
- Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?
- Co odczuwał zajączek?
- Dlaczego zajączki miały pełne ręce roboty?
- Czy wiecie, co to jest pisanka?
5. Omówienie wyglądy cyfry 8
- kreślenie cyfry 8 w powietrzu
- układanie cyfry 8 na podłodze ze sznurka
-przyglądanie się 8 ilustracjom różnych pisanek
- przeliczanie pisanek używając liczebników głównych
- układanie pod każdym jajkiem odpowiedniej cyfry 1-8
- przeliczanie pisanek używając liczebników głównych
- układanie pod każdym jajkiem odpowiedniej cyfry 1-8
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
6. Zagadki z zastosowaniem osi liczbowej – „O jakiej liczbie myślę – mniejsza niż 9 i większa niż 7”. Zaznaczenie rozwiązania na osi liczbowej
- Wypełnianie kart pracy - ozdób cyfrę wg własnego pomysłu
Żródło: https://naszelementarz.men.gov.pl/ https://mala275.blogspot.com/ https://www.google.com/search?q=o%C5%9B+liczbowa https://www.edukacja.edux.pl/
Miło jest zobaczyć jak pięknie pracujecie w domach. Dziękujemy mamie Filipa Z. za kontakt i zdjęcia :)
Miło jest zobaczyć jak pięknie pracujecie w domach. Dziękujemy mamie Filipa Z. za kontakt i zdjęcia :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz