poniedziałek, 18 maja 2020

Łatek i łopata.

1. Rozwiążcie zagadkę słowną:

Zrobię dołek, zrobię rów,
to usypię kopczyk znów.
Chwyć mnie mocno, oprzyj nogę,
cały ogród skopać mogę.


łopata

2. Podzielcie wyraz łopata na sylaby i głoski.
  • z ilu głosek składa się wyraz łopata?
  • co słychać na początku wyrazu łopata?
  • podajcie inne wyrazy, w których głoska "ł" występuje na początku.


3. Określcie czy głoska "ł" jest spółgłoską czy samogłoską. 
Wypowiedzcie długo głoskę "ł". Co się stało? Na jaki kolor będziemy zaznaczać głoskę "ł"?



4. Pokaz litery „Ł, ł” drukowanej i pisanej, małej i wielkiej.




5. Omówienie kształtu litery, różnic i podobieństw.
  • Z czym wam się kojarzy litera ł, Ł? Do czego jest ona podobna?
  • Rodzice, omówcie z dziećmi kształt i kierunek kreślenia litery „ł” pisanej małej i wielkiej.




6. Napiszcie literę ł, Ł:
  • palcem w powietrzu
  • na stole, na dywanie, na kolanie
  • na plecach mamy, taty, brata, siostry


7. Odnajdźcie w naszych książkach karty pracy z literą ł,  Ł i je wykonajcie. 

Możecie także wydrukować poniższe karty pracy.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz