Dziecko:
- zna oznaki wiosny w przyrodzie,
- zna pory roku i nazwy wiosennych miesięcy,
- potrafi przeczytać tekst ze zrozumieniem,
- potrafi odpowiedzieć na pytania dot. treści tekstu,
- odtwarza słowem, ruchem, gestem rolę wiosny,
- potrafi bawić się razem z dorosłymi
Idzie wiosna! A przed wiosną
już na łące kwiaty rosną!
- To ja pierwszy witam wiosnę!
- dumnie pyszni się pierwiosnek.
- Co tam dla nas mrozy, śniegi,
wszak jesteśmy przebiśniegi!
- Czary-mary, hokus-pokus,
to ja, szafran, czyli krokus!
- Taki miły, chłodny ranek,
to pogoda dla sasanek!
- Czekaj chwilkę! A po chwilce
pojawiły się zawilce.
- Może znów harcerza spotkam?
- ucieszyła się stokrotka.
- Wiosna wnet zamieszka z nami,
powitamy ją kwiatami!
2. Odpowiedzcie na pytania:
- Jakiej pory dotyczy wiersz?
- Co rozkwita na łące?
- Czym pysznił się pierwiosnek?
- Co mówiły o sobie zawilce, przebiśniegi i stokrotka?
3. Zapoznajcie się z wyglądem niektórych wiosennych kwiatów. Spróbujcie ich nazwy odczytać samodzielnie, jeśli nie dacie rady - poproście o pomoc rodziców - a wtedy wy podzielcie te nazwy na sylaby i wskażcie ile sylab występuje w danej nazwie. Opiszcie wygląd kwiatów.
KROKUSY
PRZEBIŚNIEGI
SASANKI
ZAWILEC
Naśladujcie rozwijanie się kwiatów. Kwiaty są w pąkach (dzieci) wykonują siad skulny na hasło ‘Słonko się budzi’- bardzo wolno podnoszą głowy i ręce do góry , wstają rozchylają ręce na bok, naśladując rozchylające się płatki. Na hasło ‘Wieczór’ płatki zamykają się i kwiat się zwija.
5. Zapraszamy do obejrzenia filmiku edukacyjnego dotyczącego pierwszych wiosennych oznak:
Pamiętajcie - możecie przesyłać nam zdjęcia na adres: przedszkolaki.pm10@gmail.com
Wysyłajcie fotki z działań podejmowanych w domu, a my wstawimy je na naszego bloga!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz