piątek, 27 marca 2020

Wesoła matematyka - liczenie to świetna zabawa


Witajcie!

Matematyka może być fajną zabawą . Zobczcie w jaki sposób można się nią bawić :)


Temat: „Jak liczby ze sobą rozmawiały?” – zabawy matematyczne.
Cele ogólne:
- utrwalanie poznanych cyfr;
- rozwijanie percepcji słuchowej;
- utrwalenie liczebników głównych i porządkowych;
- stwarzanie dzieciom sytuacji do osiągania indywidualnych sukcesów;
- organizowanie warunków do rozwijania pamięci, logicznego myślenia, zdolności kojarzenia i skupienia uwagi.
Cele operacyjne:
- rozpoznaje i nazywa poznane cyfry;
- umie dodawać na konkretach i w pamięci;
- przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- rozumie polecenia 
- potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu;
- jest aktywne podczas zajęć;
- rozwija spostrzegawczość, pamięć i logiczne myślenie oraz percepcję słuchową.

Środki dydaktyczne: metalowa puszka, krążki, liczmany, rymowanka , kartoniki z liczbami, kontury cyfr na papierze kolorowym, klej, nożyczki, paski papieru, flamastry.

Przebieg zajęć:
1.     Powitanie. „Wszyscy są witam Was"
Wszyscy są,witam Was Zaczynamy już czas Jestem ja jesteś ty Raz dwa trzy!


2.     Zabawa „Policz ile?” - z wykorzystaniem cukierków.
W zabawie wykorzystujemy cukierki w celu obliczania i szacowania tak jak na załączonym filmiku. Dodatkowo staramy się samodzielnie napisać cyfry niezbędne do działań. W zabawie pomoże Wam filmik instruktażowy pod hasłem Liczenie - dodawanie na cukierkach dla dzieci,  do którego link znajduje się poniżej .












3.     Zabawa „Posłuchaj uważnie i policz”.

Rodzic odwraca się tyłem do dziecka i wrzuca do puszki określoną liczbę koralików. Dziecko liczy po cichu wpadające do puszki koraliki i układa przed
sobą tyle samo liczmanów (mogą być cukierki lub inne elementy zastępcze), a obok nich kładą kartonik z odpowiednia liczbą. W celu sprawdzenia, dziecko wysypuję z puszki liczmany i liczy. Jezeli ma tyle samo, to znaczy, że prawidłowo wykonał zadanie. Pamiętajcie,że mozecie wymienić sie rolami i Rodzice moga również sprawdzić swoje umiejętności w tym zakresie! 

4.     Słuchanie rymowanki, ilustrowanie jej przez dzieci kartonikami z odpowiednimi cyframi.

Kiedy pani chce ocenić, jak się uczy Jaś lub Franek
stopnie stawia do dziennika złe lub dobre, wedle zalet.
Tu jedynka, a tam dwójka, trojka z czwórką dają nurka,
piątka, szóstka pewnie wiecie, to najlepsze stopnie w świecie.
Martwi trochę się siódemka: O niej nikt już nie pamięta?
Bo siódemki drogie dzieci, dziś w dzienniku nie znajdziecie.


5.     Układamy i rozwiązujemy zadania z treścią.

Rodzic mówi zadanie: Na podwórku bawiły się 3 małe pieski. I jeszcze przyszły 4 takie pieski. Ile małych piesków bawiło się na podwórku? tu nie ma piesków, ale można je zastąpić paluszkami lub liczmanami. Rodzic. powtarza zadanie, a dziecko liczy na palcach lub za pomocą liczmanów i udziela odpowiedzi na pytanie. Następnie dziecko próbuje samodzielnie ułożyć zadanie dla Rodzica .

6.     Zabawa O jakiej liczbie myślę.

Kładziemy kartoniki z cyframi 1 – 7. Rodzic prosi dziecko o odgadnięcie, o jakiej liczbie podał informacje, np. Ta liczba jest mniejsza o 1 od 5, a większa o 1 od 3 – co to za liczba? Dziecko odgaduje i podnosi do góry kartonik z odpowiednią cyfrą.

Mam nadzieję, że miło będziecie bawić się  uczyć. Poniżej zamieszczam materiały które możecie wykorzystać do druku i karty pracy utrwalające kierunki kreślenia poznanych cyfr. 
 Miłego dnia.



1
2
3
4
5
6
7
8
9
10



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz