Witajcie!
Matematyka może być fajną zabawą . Zobczcie w jaki sposób można się nią bawić :)
Temat: „Jak
liczby ze sobą rozmawiały?” – zabawy matematyczne.
Cele ogólne:
- utrwalanie
poznanych cyfr;
- rozwijanie percepcji słuchowej;
- utrwalenie
liczebników głównych i porządkowych;
- stwarzanie dzieciom
sytuacji do osiągania indywidualnych sukcesów;
- organizowanie
warunków do rozwijania pamięci, logicznego myślenia, zdolności kojarzenia i
skupienia uwagi.
Cele
operacyjne:
- rozpoznaje i nazywa
poznane cyfry;
- umie dodawać na konkretach i w pamięci;
- przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- rozumie polecenia
- potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu;
- jest aktywne podczas zajęć;
- rozwija spostrzegawczość, pamięć i logiczne myślenie oraz
percepcję słuchową.
Środki dydaktyczne: metalowa puszka, krążki, liczmany, rymowanka , kartoniki z liczbami, kontury cyfr na papierze kolorowym, klej, nożyczki,
paski papieru, flamastry.
Przebieg zajęć:
1.
Powitanie. „Wszyscy są witam Was"
Wszyscy są,witam Was Zaczynamy już czas Jestem ja jesteś ty Raz dwa trzy!
2.
Zabawa
„Policz ile?” - z wykorzystaniem cukierków.
W zabawie wykorzystujemy cukierki w celu obliczania i szacowania tak jak na załączonym filmiku. Dodatkowo staramy się samodzielnie napisać cyfry niezbędne do działań. W zabawie pomoże Wam filmik instruktażowy pod hasłem Liczenie - dodawanie na cukierkach dla dzieci, do którego link znajduje się poniżej .
3.
Zabawa „Posłuchaj
uważnie i policz”.
Rodzic odwraca się
tyłem do dziecka i wrzuca do puszki określoną liczbę koralików. Dziecko liczy po
cichu wpadające do puszki koraliki i układa przed
sobą tyle samo liczmanów (mogą być cukierki lub inne elementy zastępcze), a
obok nich kładą kartonik z odpowiednia liczbą. W celu sprawdzenia, dziecko wysypuję z puszki liczmany i liczy. Jezeli ma tyle samo, to znaczy, że prawidłowo
wykonał zadanie. Pamiętajcie,że mozecie wymienić sie rolami i Rodzice moga również sprawdzić swoje umiejętności w tym zakresie!
4. Słuchanie rymowanki, ilustrowanie jej przez dzieci
kartonikami z odpowiednimi cyframi.
Kiedy pani
chce ocenić, jak się uczy Jaś lub Franek
stopnie
stawia do dziennika złe lub dobre, wedle zalet.
Tu jedynka, a tam dwójka, trojka z czwórką dają
nurka,
piątka, szóstka pewnie wiecie,
to najlepsze stopnie w świecie.
Martwi trochę
się siódemka: O niej nikt już nie pamięta?
Bo siódemki drogie dzieci, dziś w dzienniku nie
znajdziecie.
5.
Układamy i
rozwiązujemy zadania z treścią.
Rodzic mówi zadanie: Na
podwórku bawiły się 3 małe pieski. I jeszcze przyszły 4 takie pieski. Ile
małych piesków bawiło się na podwórku? tu nie ma piesków, ale można je zastąpić
paluszkami lub liczmanami. Rodzic. powtarza zadanie, a dziecko liczy na palcach lub
za pomocą liczmanów i udziela odpowiedzi na pytanie. Następnie dziecko próbuje samodzielnie ułożyć zadanie dla Rodzica .
6.
Zabawa O
jakiej liczbie myślę.
Kładziemy kartoniki z cyframi 1 – 7. Rodzic prosi dziecko o odgadnięcie, o jakiej
liczbie podał informacje, np. Ta liczba jest mniejsza o 1 od 5, a większa o 1
od 3 – co to za liczba? Dziecko odgaduje i podnosi do góry kartonik z
odpowiednią cyfrą.
Mam nadzieję, że miło będziecie bawić się uczyć. Poniżej zamieszczam materiały które możecie wykorzystać do druku i karty pracy utrwalające kierunki kreślenia poznanych cyfr.
Miłego dnia.
Miłego dnia.
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz