Cele główne:
- Kształcenie umiejętności dodawania i odejmowania.
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie dostępnym dziecku.
- Kojarzenie liczby elementów z jej zapisem graficznym – cyfrą.
- Kształcenie umiejętności liczenia obiektów niewidocznych i określanie ich liczby..
Cele operacyjne (dziecko):
- Zna cyfry i liczby, potrafi je umiejętnie stosować.
- Kojarzy liczbę elementów z zapisem graficznym – cyfrą.
- Dodaje i odejmuje przedmioty ustalając ich liczbę.
- Liczy obiekty niewidoczne (dźwięki) i określa ich liczbę.
- Umiejętnie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie mu dostępnym.
- Potrafi rozpoznać cyfry i odczytywać je.
- Wykorzystuje swoją wiedzę w praktyce.
- Współdziała i wymienia informacje.
Przebieg zabawy
- „Witamy swoje palce” – mówimy rymowankę, a dziecko realizuje jej treśćKciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowęNastępnie dzieci przeliczają swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach. - „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków.Wrzucamy do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć. Następnie układa przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia dziecko wysypuje z kubka liczmany i liczy. Jeśli miał tyle samo, dobrze wykonał zadanie.
Uderzamy w dowolny element, a dziecko odtwarza dźwięki za pomocą liczmanów (narysowanych kółek na karteczkach), odpowiednio je podpisując. Przy kolejnym powtórzeniu zabawy uderzamy w dowolny element, a dziecko podskakują tyle razy ile dźwięków słyszy.. - „Dodajemy i odejmujemy” – dziecko otrzymuje 10 klamerek, manipulują nimi – dodaje i odejmuje, ustalając wynik działania.
Miłej zabawy !
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz