piątek, 20 marca 2020

Dodajemy i odejmujemy

            
Cele główne:
  • Kształcenie umiejętności dodawania i odejmowania.
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie dostępnym dziecku.
  • Kojarzenie liczby elementów z jej zapisem graficznym – cyfrą.
  • Kształcenie umiejętności liczenia obiektów niewidocznych i określanie ich liczby..
Cele operacyjne (dziecko):
  • Zna cyfry i liczby, potrafi je umiejętnie stosować.
  • Kojarzy liczbę elementów z zapisem graficznym – cyfrą.
  • Dodaje i odejmuje przedmioty ustalając ich liczbę.
  • Liczy obiekty niewidoczne (dźwięki) i określa ich liczbę.
  • Umiejętnie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie mu dostępnym.
  • Potrafi rozpoznać cyfry i odczytywać je.
  • Wykorzystuje swoją wiedzę w praktyce.
  • Współdziała i wymienia informacje.

Przebieg zabawy 
  1. „Witamy swoje palce” – mówimy rymowankę, a dziecko realizuje jej treść
    Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk
    Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
    Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
    Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec
    Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec
    Wszystkie palce gotowe? Tak!
    Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę 
    Następnie dzieci przeliczają swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.
  2. „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków.Wrzucamy do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć. Następnie układa przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia dziecko wysypuje z kubka liczmany i liczy.  Jeśli miał tyle samo, dobrze wykonał zadanie.
    Uderzamy w dowolny element, a dziecko odtwarza dźwięki za pomocą liczmanów (narysowanych kółek na karteczkach), odpowiednio je podpisując. Przy kolejnym powtórzeniu zabawy uderzamy w dowolny element, a dziecko podskakują tyle razy ile dźwięków słyszy..
  3. „Dodajemy i odejmujemy” – dziecko otrzymuje 10 klamerek, manipulują nimi – dodaje i odejmuje, ustalając wynik działania.
Miłej zabawy !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz