piątek, 3 kwietnia 2020

Zabawy gimnastyczne !

Spróbujcie zatańczyć zygzaka:



Wykonajcie następujące ćwiczenia:











To powinniście już znać - przypominamy dziś literę o, O 







Filip systematycznie pracuje w domu i przesyła nam fotki. Brawo!







Bryan również pracuje w skupieniu.



Stosunki przestrzenne - zabawy


Chłopiec i dziewczynka z plecakami idą do szkoły trzymając się za ręce.

Temat: Zabawy z przestrzenią – utrwalanie stosunków przestrzennych


Cele szczegółowe:
  • kształtowanie świadomości własnego ciała
  • różnicowania prawej i lewej strony ciała
  • prawidłowe określanie położenia przedmiotów
Dziecko potrafi:
  • rozróżnić prawą i lewą stronę swojego ciała
  • nazwać i wskazać części ciała
  • prawidłowo nazywać położenie przedmiotów
Metody:
  • instruktaż
  • praktycznego działania
  • słowna
Pomoce dydaktyczne:
  • nagrania muzyki
  • piosenki na płycie CD
  • odtwarzacz CD
  • karty pracy

Przebieg zajęć

1. Określenie prawej, lewej strony ciała.
Prosimy dziecko o podniesienie prawej, lewej ręki, prawej, lewej nogi. Następnie prosimy o wskazanie: głowy, brzucha, pleców. Dzieci i rodzice stają naprzeciwko siebie. Ich zadaniem jest wskazać nawzajem: głowa, ręce, brzuch, nogi, plecy.
2. Taniec do piosenki Woogie Boogie.
Dzieci tańczą piosenkę, prawidłowo wykonując ją.
3. Ćwiczenia wyrabiające szybką orientację w przestrzeni.
Dzieco będzie wykonywało polecenia rodzica: np. usiądź na krześle, stań obok krzesła, stań za krzesłem itp.
4. Utrwalenie stron ciała.
Dzieci mają za zadanie odrysować swoje dłonie na kartce papieru. Prawidłowo wykonują zadanie.
5. Ćwiczenia w stosowaniu określeń dotyczących stosunków przestrzennych.
Dzieci dostają karty pracy. Ich zadaniem jest określić położenie przedmiotów zgodnie z instrukcją. Utrwalenie pojęć: nad, obok, na, przed.
6. Podsumowanie – Zabawa ruchowa do piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty”.
Karty pracy określ położenie przedmiotów:)




Miłej zabawy !

czwartek, 2 kwietnia 2020

Powroty ptaków - bocian!


Przeczytajcie wspólnie z rodzicami poniższy tekst:


Podzielcie wyraz BOCIAN na sylaby, określcie pierwszą i ostatnią głoskę oraz spróbujcie przegłoskować cały wyraz. Następnie kreślcie po śladzie i otoczcie pętlą literki, które trzeba użyć, aby powstał wyraz bocian. 



Wykonajcie pracę plastyczną - poniżej przykłady, ale jak wiecie liczę na waszą kreatywność i inwencję twórczą! 
Powodzenia!







Zdjęcia nadesłane przez Nikosia i Bryana









Matematyka to zabawa


Temat zajęcia: Kolorowe tulipany

Cele ogólne:
• rozwijanie spostrzegawczości;
• tworzenie zbiorów według określonych kategorii;
• odczytywanie, rozumienie symboli i znaków;
• doskonalenie umiejętności określania kierunków;


Cele operacyjne:
Dziecko:
• grupuje elementy w zbiory według podanych lub obranych przez siebie
kategorii;
• potrafi odczytać położenie przedmiotu, przy pomocy jego współrzędnych;
• poprawnie określa kierunki ,”w prawo”, ,”w lewo”;
• poprawnie koduje drogę;


PRZEBIEG ZAJĘCIA:
• Zabawa: „Tworzymy zbiory według wskazanych kategorii”
Zadanie polega na pogrupowaniu obrazków. Możemy podać kategorie np: kolor lub
kształt, lub prosimy dzieci, żeby stworzyły zbiory według wybranych przez siebie
kategorii.

• Zabawa: „,Kodowanie kolor – kształt”
Na osi poziomej układamy koła przedstawiające kształt obrazków: tulipan zwrócony
w lewą stronę, prosty tulipan i tulipan zwrócony w prawą stronę. Na osi pionowej
układamy koła przedstawiające kolor obrazka. Zadaniem dzieci jest uzupełnienie
pustych pól, w taki sposób, żeby położone koła przedstawiały kwiat zwrócony we
właściwym kierunku i o właściwym kolorze. Jeśli dla dzieci zrozumienie zasady
przecięcia i znalezienia właściwego pola jest trudne, to wystarczy zaopatrzyć się w
dwa sznurki, lub dwie listewki i jedną poprowadzić wzdłuż wybranego koloru a
drugą wzdłuż wybranego kształtu. Miejsce ich przecięcia, to będzie pole, na którym
kładziemy obrazek w kolorze i kształcie wskazanym przez obrazki, przez które
przechodzą sznurki/listewki.

• Zabawa „O którym tulipanie myślę”
Do tej aktywności nie będzie potrzebna mata do kodowania, potrzebne natomiast
będą wydrukowane elementy . Z dwóch
wydrukowanych pełnych kompletów wybieramy koła z określeniami kolorów i koła
określające kształt tulipana. Jeden komplet zostawmy taki jaki jest, w drugim, przy
pomocy czerwonej linii przekreślmy każdy rysunek na kole, będzie to symbol, że
dany kolor lub kształt jest zakazany. Wybieramy obrazki – wskazówki, to
będzie kod, dziecko odgaduje na ich podstawie, o którym kolorowym tulipanie myślimy  np: kolor czerwony i tulipan zwrócony w prawą stronę,
product image

• Zabawa ruchowa „Podskocz – kucnij” wg poleceń zawartych w linku




• Zabawa „Kubeczkowe sudoku”
Kubeczkowe sudoku na kolorach – dzieci na kratownicy 4x4 układają 4 kolory
kubeczków po 4 każdego koloru. Zadanie polega na ustawieniu kubków, żeby ten
sam kolor nie wystąpił w linii pionowej i poziomej więcej niż jeden raz.
• Zabawa „Ustaw wieżę zgodnie z kolorowym kodem”
Do tej zabawy potrzebne są kolorowe kartki lub kartki z narysowanymi kolorowymi
kubkami. Wzorzec wieży będzie ułożony z kolorowych kwadratów (lub
narysowanych kolorowych kubków), natomiast zadaniem dzieci będzie stworzenie na
jego podstawie odpowiednika przestrzennego z kolorowych kubeczków.


Zabawy opracowane w oparciu o materiały Anny Świć dostępne na stronach:
• https://edu-sense.com/pl/
• http://www.oswajamyprogramowanie.edu.pl
• http://kodowanienadywanie.blogspot.com/

Aby zgłębić zasady kodowania zajrzyjcie na stronę zawarta w linku i postarajcie sie w domu sprawdzić jak dzieci radzą sobie z kodowaniem. 

środa, 1 kwietnia 2020

Instrumenty muzyczne

Zapraszam do obejrzenia filmiku dotyczącego instrumentów muzycznych oraz sposobu wydobywania z nich dźwięków:




Pobawcie się teraz z mamą lub tatą w odgadywanie brzmienia instrumentów muzycznych. Nie podglądajcie tylko wsłuchajcie się w dźwięki wydawane przez dany instrument, a następnie postarajcie się odgadnąć jaki instrument grał!







Wykonajcie następujące zadania:


Filip. Krzysiu i Bryan wykonali doświadczenia z wodą. Brawo chłopcy!


















„O marcu, pannie Julianie i o ptaszku” Lucyna Krzemieniecka

Witajcie. Dziś zachęcam Was do wysłuchania opowiadania przeczytanego przez rodziców i próby opowiedzenia wydarzeń. Postarajcie się omówić obrazki pod opowiadaniem przy użyciu zdań .


„O marcu, pannie Julianie i o ptaszku” Lucyna Krzemieniecka
(czyli marcowej psoty pogody)

Zbudził raz marzec pannę Juliannę.
- Spójrz, jak słoneczko błyszczy poranne! Idźże czym prędzej na spacer miły. Już wszystkie panny to uczyniły.
Pyta Julianna tuż przed okienkiem:
- A jaką, Marcu wziąć mam sukienkę?
- Weź tę leciutką, tę w kwiatki, zwiewną, pogoda ładna będzie na pewno. I kapelusik – ten
z różyczkami. I pantofelki – te z dziureczkami.
Biegnie Kulisia wesoła taka, zdejmuje lekką suknię z wieszaka.
Bierze kapelusz pełen różyczek. Frr... już wybiegła.
Mknie przez uliczkę i myśli sobie:
„Pójdę w aleję, już się tam wiosna na drzewach śmieje”
Lecz marzec psotnik pannę dogania, chmurami szybko niebo zasłania. Namieszał deszczu
i chlusną z cebra. Biją biczykami śliczne ze srebra. Panna Julianna narobi krzyku:
- Ej, psotny Marcu, psotny deszczyku! – Mój kapelusik nie na deszcze!
I frr ....pobiegła przebrać się jeszcze. Wzięła parasol, czapkę na słoty.
- Nic mi już teraz marcowe psoty!
Lecz Marzec psotnik pannę dogania. Szepnął coś słonku, bo się wyłania i tak przygrzewa
i tak przypieka. Z panny pot spływa, panna narzeka:
- Ej nie na słońce grube ubiory. Ależ ten Marzec do psoty skory!
Miesza jak w garncu słońce i deszcze. Pójdę się chyba przebrać raz jeszcze.
Znów się przebrała, biegnie z podwórka. Ujrzał ją ptaszek, ten w szarych piórkach i ćwierkną głośno:
- Dziwie się pannie, że piórka zmienia tak nieustannie. Ja, kiedy deszczyk mam na ogonku, wysycham sobie na słonku.




Dla przypomnienia marcowej pogody zapraszam do obejrzenia filmu z piosenką "Marzec czarodziej" https://www.youtube.com/watch?v=E4xUkd1Mtcs

A może Wy wykonacie rysunek marcowej pogody i prześlecie nam zdjęcia?
Zobaczcie poniżej propozycje innych dzieci 

Ponadto możecie w wolnym czasie w miarę możliwości wydrukować poniższą kolorowankę i uzupełnić ją oraz pokolorować 


Miłej zabawy!

Źródła: http://chomikuj.pl/gocha903/ http://przyjacielekrecika.blogspot.com/ https://chomikuj.pl/pomoceGosi link do youtube powyżej