Czego uczymy się w marcu w grupie trzylatków?
Temat ośrodkowy : Wiosna, wiosna, Wiosenne porządki
Umiejętności
dziecka:
·
Słucha utworów literackich i dzieli się
wrażeniami na ich temat.
·
Ilustruje ruchem i gestem treść utworów
literackich.
·
Rozpoznaje i nazywa wybrane kolory.
·
Bierze udział w zabawach ruchowych i
gimnastycznych.
·
Wypowiada się na temat własnoręcznie wykonanych
prac.
·
Ogląda reprodukcje obrazów i opowiada o nich.
·
Chętnie wykonuje prace plastyczne różnymi
technikami: maluje, lepi z plasteliny, rysuje.
·
Podejmuje próby wycinania nożyczkami.
·
Słucha fragmentów utworów muzyki klasycznej.
·
Określa, czy muzyka jest głośna, czy cicha,
szybka czy wolna.
·
Rozpoznaje niektóre instrumenty muzyczne.
·
Stara się zagrać na wybranym instrumencie
perkusyjnym.
·
Wyklaskuje rytm.
·
Rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia.
·
Klasyfikuje przedmioty według określonych cech.
·
Zna i stosuje pojęcie para.
·
Doskonali umiejętność liczenia minimum do 3.
·
Porównuje liczbę elementów.
·
Dostrzega powtarzalność w układach różnych
elementów.
·
Rozpoznaje kształty.
·
Rozumie pojęcia określające położenie
przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko,
obok, na, pod, za, przed.
·
Łączy obrazki w logiczne pary.
·
Współuczestniczy w wykonaniu prostej gry
planszowej.
·
Przestrzega ustalonych reguł gry.
·
Wie, że w grze można zwyciężyć lub przegrać.
·
Łączy przyczynę ze skutkiem.
·
Obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie.
·
Współpracuje podczas zabaw i wykonywania
wspólnej pracy.
·
Określa pogodę i zjawiska atmosferyczne
charakterystyczne dla wiosny.
·
Dostrzega zmiany w przyrodzie związane z
następstwem pór roku.
·
Nazywa pierwsze wiosenne kwiaty.
·
Nazywa narzędzia ogrodnicze.
· Rozumie, że rośliny należy pielęgnować. Wie, że rośliny potrzebują do życia wody i światła
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz